ZENEdobozom

Tag feed

  • Léria Dipán író-költő gondolatébresztő: A nap gondolata, a nap verse
  • Liza tükre: Az utolsó esély
  • Léria Dipán író-költő gondolatébresztő: A nap gondolata, a nap verse
  • Nóra, Zoli meg én: A tanítók feladata
  • ADDICTUS: A DEPRESSZIÓ A VILÁG EGYIK LEGSÚLYOSABB EGÉSZSÉGÜGYI PROBLÉMÁJA
  • ADDICTUS: Így ne legyen szenvedélybeteg a gyerekünkből!
  • Aoi Sakura's little universe: Kurīnkawa Kagehiko & Ezakiya Keiko: Flügel der Freiheit
  • Léria Dipán író-költő gondolatébresztő: A nap gondolata, a nap verse
  • Nóra, Zoli meg én: Flashmob
  • Léria Dipán író-költő gondolatébresztő: A nap gondolata, a nap verse
  • Nóra, Zoli meg én: Vénusz

Licenc

Creative Commons Licenc

Képeim

www.flickr.com
This is a Flickr badge showing public photos and videos from kjano. Make your own badge here.

100 éve autózunk

2008.10.02. 19:04 43joy

Henry Ford praktikus és megfizethető autóival megváltoztatta az emberek életmódját. Feltalálta a mozgó összeszerelősort és a tömegtermelési technikákat, amelyek azután a XX. század első felében az egész világon az iparág szabványává váltak. Tovább is van >>>

A Ford Motor Companyhoz, melyet 1903. június 10-én jegyeztek be a cégjegyzékbe, Amerika legjobb tervezői és mechanikusai igyekeztek bekerülni. A vállalatnál megbecsülték a kezdeményező és alkotóerővel rendelkező embereket, és Ford a jutalmazásnak egy különleges módját is alkalmazta. Egy-egy új ötlet szerzőjét nem egyszer magához kérette, és négyszemközt egy csomó bankjegyet nyomott a kezébe. Ezért munkatársaiban kialakult az a meggyőződés, hogy mindegyikük nagy dolgokat visz véghez. Ford a detroiti átlagkereseteknél alacsonyabb munkabérekkel akart felülkerekedni nagy versenytársain, a General Motors és a Chrysler fölött. Többek között ez is hozzájárult, hogy üzemeiből az elvándorlás meghaladta az évi 380 százalékot.

Ford életének legnagyobb anyagi és erkölcsi sikere vitathatatlanul a T-Modell és a hozzá kapcsolódó futószalagos termelés bevezetése volt. A vásárlók meggyőződéssel vallották, hogy a T-Modellnek, mint mindennapos használatra alkalmas kocsinak, nincs párja. 1908 és 1927 között több mint 15 millió darabot adtak el belőle, és ez a rekord negyven évig állt fönn, amit először csak a VW „bogár" tudott megdönteni. A Ford Motor Company képviseleteinek hálózata körbefogta szinte az egész földgolyót.

A történet nem lenne teljes a magyar Galamb József neve nélkül. 

Az autó története 1906-ban kezdődőit, amikor a Ford művek első főmérnökének, Galamb Józsefnek a rajzasztalán megszülettek a modell tervei. 1907. októberében kezdődött a gyártás. A tervezők egy olyan autót álmodtak, ami olcsó, mindenki számára elérhető, megbízható, könnyen javítható és vezethető.

Szólj hozzá!

Címkék: autó ford

A bejegyzés trackback címe:

https://joy43.blog.hu/api/trackback/id/tr58692979

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.